Og vinneren er "DOBBEL SPERRELINJE"!
De rød/grønne mener nemlig at doble sperrelinjer vil medvirke til å få ned dødsulykkene på norske veier, ettersom man ikke har lov til å krysse disse. Det er faktisk så alvorlig å krysse en dobbel sperrelinje at lappen kan ryke på flekken!!
Ifølge lørdagens utgave av Magasinet så påstår de rød/grønne at det er menneskelig svikt, eks. fyllekjøring, kjøring i ruspåvirket tilstand, fart og generell tullkjøring som er årsaken til de alvorligste ulykkene på norske veier, men føyer samtidig til at de synes det er synd at det går uskyldige liv tapt pga f.eks møteulykker!!
Jeg er helt enig. Det er synd, ikke bare synd, men en skam at uskyldige liv går tapt på veiene pga "menneskelig svikt", men å tro at problemene vil bli borte ved å tegne noen ekstra striper på veiene er vel ganske så naivt?!
Senest i går opplevde jeg ved 3 tilfeller at sperrelinjene ble krysset. Ved alle tilfellene var det pga forbikjøringer, og for å si det sånn, det kryr ikke akkurat av forbikjøringsfelt mellom Sandefjord og Arendal!!
Kjøper vi egentlig at doble sperrelinjer vil spare liv, hvis vi legger "menneskelig svikt" til grunn? Tror vi virkkelig at en ruset person lar være å sette seg bak rattet dersom han vet at det er dobbel sperrelinje på den strekningen han skal tilbakelegge?!!
Vi vet alle svaret på dette, og det uten å klø oss for lenge i hodet. Det vi derimot kommer til å få åpne sår i hodet av er å prøve å finne ut hvordan en folkevalgt regjering kan vise oss så minimalt med respekt, som denne regjeringen gjør per dags dato. Vi har opplevd den ene løgnen etter den andre, og på toppen av dette så behandler de oss rett og slett som idioter når de serverer slike "bløffer" som dette!!
Det er bare litt over et år igjen til stortigsvalget, og personlig så håper jeg at norges befolkning snart ser seg lei av å bli behandlet som nikkedukker uten rettigheter. Frem til da får vi bare satse på flaksen, og håpe på at vi lever lenge nok til at vi kan putte stemmeseddelen i boksen!!!




30 kommentarer In " Regjeringens satsing for å få ned dødsulykkene på Norske veier!! "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
juli 28th 2008 at 12:20 pm
Altså. mer politi på veiene, som luker ut og tar lappen fra dem som bryter sperrelinjene. FrP politikk det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 12:23 pm
Politiet er jo også en instans som sliter pga pengemangel. Hvor mener du disse skal få pengene fra i dag, så lenge de ikke hadde dem i går?
Og hvordan mener du dette skal foregå? En mann ved hver sperrelinje?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 12:58 pm
Så du mener altså at det er menigsløst å få folk til å forstå at det er galskap å kjøre i fylla, mistet mange kompiser på fyllekjøring, men ikke på veier det lar seg gjøre å dele opp med midtdelere, de skviset seg omkring trær på småveier, akkurat som Ole-Thomas Feet presterte forleden.
Bøtene er allerede så høye at en lett øyeblink som et 60 skilt gir en bot 2-3 gangert det mange har å bruke på annet enn hus, bolig og kommunale avgifter nå om dagen.
Altså. ta lappen fra alle som kjører uforsvarlig, og prikkene? Jammen færre prikker før lappen ryker, lavere bøter, og lenger tid før du får lappen tilbake.
Mister du lappen på prikker, to år.
Har ikke en prikk, ser faen ikke problemet med å stramme inn der. Jeg følger trafikkreglene, ser de. De som ikke gjør det, med overlegg, 0 sympati.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 1:04 pm
Hvor har jeg skrevet at jeg synes det er meningsløst å få folk til å forstå at det er galskap å kjøre i fylla? Folk VET at det er galskap å kjøre i fylla, men til tross for dette dør det flere og flere mennesker i trafikken, pga fylla og rus.
Folk velger selv å sette seg bak rattet, den som dør derimot pga at denne fulle tullingen setter seg bak rattet tok ikke valget for fyllekjøreren. Har ikke den uskyldige krav på beskyttelse?
Det er for sent å ta lappen ETTER at et liv er gått tapt. Det livet kommer ikke tilbake selv om tullekjøreren mister lappen og havner i fengsel!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 2:03 pm
Og hvor dør de? På veg hjem fra fest. Ute på de store veiene kan vi ha mer politi, nytter ikke på småveiene der ulykkene skjer, det er også denne selvmordstendensen vi ikke kan overse, folk tar selvmord i bil ved å mose familiebilen inn i vogntog.
Slikt kan vi ikke gjøre en dritt med, vi må få bort de som alltid ligger 10-20 over fartsgrensen, som foretar idiotiske forbikjøringer, DER må ressursene settes inn. Man behøver ikke engang ta dem der og da, det kan sendes ut månedsvise beslag av lappen. Du kan ikke å kjøre, lever sertifikatet hos nærmeste politi innen 24 timer. Vi har deg på film. Vil du krangle?
Alvorlige brudd på trafikkreglene, ta lappen vert. Burning, fyllekjøring, en eneste stygg forbikjøring, your out mate. Kjøre uten sertifikat? 10 år.
Glem å bygge veier for tullinger, oljefondet holder ikke til det. Så få tullingene dore fra veien!
Og opphevet 60 betyr ikke at du kan kjøre 80, du kan miste lappen på å kjøre 80 i en “80″ sone, desverre er snuten feige der. Du skal kjøre etter forholdene, opphevet 60 betyr bare inntil 80 HVIS det er forsvarlig. Hvis det er mye hjort i området… da er det ikke forsvarlig.
Egentlig ganske enkelt, og midtdeler er ikke løsningen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 2:50 pm
bambi…
for noen år siden stod denne delen av E18 i ferd med å miste sin E-status – hvilket den burde ha gjort – den er tragisk.
Denne må bygges nytt hele veien.
Midtdeler er et dårligere forslag enn sperrelinjer. veien er smal nok som den er ….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 2:55 pm
4-felts motorvei mellom Steinkjer og Stavanger. NÅ!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 3:10 pm
#5
don…
ferdig etter ferien en gang
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 3:23 pm
En rusa person kan jo stelle det virkelig i stand på en firefelts motorvei også. For eksempel å kjøre i feil kjøreretning.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 3:35 pm
Du? Så det du sier her at alle de som har dødd på veien i sommer er et resultat av at de har kjørt i fylla på vei hjem fra fest? Det er fullstendig feil!!!
Og når det gjelder de som tar livet av seg selv i bilen, så er disse underrepresentert hvis vi tar helheten for oss.
Jeg er enig med deg i resten, men jeg tror desverre ikke det hjelper. En som setter seg i bilen i ruset tilstand han tenker ikke overhode. Hadde han gjordt det så hadde han ikke risikert å bli dømt for drap!!
Når det gjelder midtdeler så vet vi at det redder liv. Mitt og ditt liv. Tror du virkelig at en dobbel sperrelinje redder livet vårt?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 3:50 pm
Det var mange flere dødsfall på den strekningen, før den nye E18 forbi, er det Sande det heter eller er jeg blitt senil, og sørover kom- Dette er jo et fantastisk eksempel på at 4 felt veier med fysisk midtrabatt redder liv!!
Ja veiene er smale, og når alt kommer til alt så trenger vi helt nye veier. Men poenget mitt er at det ikke kommer til å hjelpe med flere doble sperrelinjer. De fungerer ikke i dag, så hvorfor skal de fungere i morgen?!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 3:50 pm
Eg tar med meg hammer og spett, så kommer jeg!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 3:53 pm
Joa, men nå er det jo ikke slike ulykker som er de som ender verst. Har forresten aldri hørt om et tilfelle der det har endt med dødsfall.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 3:56 pm
#4b
all erfaring viser at 4-felt med midtdeler reduserer antall ulykker –
se bare på omkjøringsveien i Trondheim…
men E18 Oslo -KRS er langt fra 4-felt på store deler….
og ikke er det plass til midtdeler heller..det krever en viss veibredde…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 4:04 pm
Stemmer. Store deler er bare elendigheta.
Nå skal jeg ut i sola igjen, ble rett og slett for kaldt inne:o/ Aircondition er noe møkk!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 4:06 pm
#7
Det er ikke så mange motorveier i Norge…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 4:12 pm
Her er også en liten artig sak, se link under.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 4:13 pm
http://www.vgb.no/308...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 5:53 pm
Nope, det er ikke det. Så ditt argument, mot å bygge 4 felts veier, er at en ruset person kan finne på å kjøre i motsatt kjøreretning?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 7:40 pm
#9
Argumentet er at rusede personer skaper mye hodebry.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 7:44 pm
Hehe, ok da så. Rusede folk, og da spess på alkohol, skaper mye hodebry, selv uten bilen i nærheten:o)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 7:49 pm
bambi..
hvor mye koster det å bygge ut E18 fra Oslo til Stavanger til 4-felts veg med midtdeler…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 7:51 pm
Det vet jeg ikke, men jeg vet at jo lengre vi venter, jo dyrere blir det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 7:55 pm
#13b
men dersom jeg skal budsjettere må jeg jo vite…..
har det aldri vært regnet på ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 7:56 pm
hva har FRP regnet på når det gjelder vei…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 7:57 pm
hehe, sånn ja.:-P
Jeg har ihvertfall ikke regnet på det, om andre har regnet på det vites ikke. Isåfall er de tallene godt skjult:o)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 8:02 pm
frp ønsker å opprette et infrastrukturfond på 300 mrd. kroner, med øremerket avkastning til realinvesteringer i vei, bane og ikt. For¨å sikre varig og forutsigbar finansiering av samferdselsinvesteringene i Norge uavhengig av årlige budsjett.
Blit litt vei av dette ihvertfall, samtidig som det ikke er så mye som skal til for at det skal bli bedre enn i dag!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 28th 2008 at 10:51 pm
#15b
la oss si at de får 6 – 8% avkastning….
hvor vil FRP da begynne…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juli 30th 2008 at 9:18 am
Ojsan, var det kommet en kommentar til ja:o/
btidag, det vet jeg faktisk ikke. Hele Norge sliter jo, når det gjelder vei, men jeg regner jo med at de starter der ulykkene er verst i dag.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2011 at 2:55 pm
Vi bor langs en riksvei med 80-sone. Vi har kjempet for å få farten redusert, men uten hell. Nå skal de utvide veien og etablere dobbel sperrelinje slik at trafikksikkerheten blir større!!! Vi som bor der må krysse veien (med 80 km/t og det er ikke trafikksikkert. Våre baren kan selvsagt ikke krysse veien uten følge!
Vet noen om det er regler for fotgjengere. Det virker litt rart at man mister lappen dersom man krysser en sperrelinje – men som fotgjenger så kan du gå ivei!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende